Thursday, December 10, 2015

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΜΕ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΟΧΗ

- Πρωτοφανείς καθυστερήσεις, υπερκοστολόγηση, είσπραξη διοδίων για ένα δρόμο που δεν έχει κατασκευαστεί. Οι ρήτρες δεν ενεργοποιούνται και δεν έχει δοθεί καμία εξήγηση από τις εμπλεκόμενες εταιρίες (VINCI, GRAND PROGECT, AKΤΩΡ, J & P ABAΞ)
- Υπογραφή σύμβασης, Αύγουστος του 2008,κυβέρνηση ΝΔ, δέσμευση για ολοκλήρωση σε 6 χρόνια, παραχώρηση για εκμετάλλευση 30 χρόνια.
Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του  Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια.
Με βάση το ΦΕΚ (αρ. φύλλου 279 της 20/12/2007), στην ενότητα 7.3 περί Χρηματοδότησης του Έργου με Δάνεια αναφέρεται ρητά πως «...ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου». Δηλαδή, οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να βάλουν τα χρήματα για την συνέχιση του έργου και δεν είναι καθόλου νόμιμοι όταν το σταματούν.

Διακοπή εργασιών, απολύσεις εργαζομένων,(έλλειψη ρευστότητας, υψηλό κόστος χρηματοδότησης, περιορισμός διοδίων).

- Υπογραφή νέας σύμβασης, Δεκέμβρης 2013, τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, δυσχερείς όροι για το Ελληνικό Δημόσιο, αύξηση παραχώρησης εκμετάλλευσης κατά τρία (3) χρόνια, αύξηση διοδίων, εγγυήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο για εξασφάλιση χρηματοδότησης από 42 τράπεζες, εγκατάλειψη τμημάτων που είχε προγραμματιστεί  η κατασκευή τους (Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό- Τσακώνα ) καθώς και των πλευρικών διασυνδέσεων, η ολοκλήρωση παραπέμπεται στo μέλλον.

Διακοπή εργασιών άνοιξη 2015, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εκ νέου απολύσεις εργαζομένων, παραδίδονται ορισμένα τμήματα μόνο προς μία κατεύθυνση, οι εργασίες συνεχίζονται με πολύ βραδύ ρυθμό.

- «Αυτοχρηματοδοτούμενο» έργο με συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιριών μόνο κατά 7%. Το ποσοστό χρηματοδότηση κατασκευαστικών εταιριών και τραπεζών είναι μικρότερο από το ποσοστό που συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο. Τα ποσά χρηματοδότησης δεν ανταποκρίνονται στην πρόοδο των εργασιών. 

- Όλοι αυτοί έχουν πολλαπλές ευθύνες για τα εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα, την καταστροφή παραγωγικών γαιών (π.χ στη Λυκοποριά επιλέγουν χάραξη πλησίον του οικισμού αντί νότια της Π.Ε.Ο.) και για τα εργατικά ατυχήματα.

- Κατασκευάζονται 4 σήραγγες:
Δερβένι: 620 – 610 μέτρα (προς Αθήνα),
Μαύρα Λιθάρια:1140 (προς Πάτρα) – 1180 (προς Αθήνα),
Ακράτας: 240 – 780 (προς Αθήνα),
Πλατάνου:1570 (προς Πάτρα) – 1630 (προς Αθήνα).

Ερωτήματα

Τι ποσοστό επί του έργου έχει κατασκευαστεί?
Τι χρήματα έχουν εισπραχτεί μέχρι σήμερα?
Πόσα χρήματα  έχουν καταβληθεί από τους εργολάβους?
Γιατί σταματούν το έργο για δευτερεύοντες λόγους (απαλλοτριώσεις κ.α)?
Γιατί  επικαλούνται πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχουν  αναλάβει τον κίνδυνο ενδεχόμενης πτώσης των διοδίων ;
Πότε θα τελειώσει (αν τελειώσει) το έργο?

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home